Sverige i Norge

Sverige tycks verkligen ha en otroligt mycket större impact rent kulturellt i Norge än vad Norge har i Sverige. Svenska kanaler finns på TV, svenska filmer och serier tittas på, och svensk musik spelas på radio. 

Häromdagen hörde jag till exempel en låt på radio (hos vaktmästaren på Tjönnmosenteret) av Kajsa-Stina Åkerström som jag aldrig hört förut.

Och trevlige (norske) Ola är grym på svensk musik, han kan nog tusan mer än vad jag kan i ärlighetens namn. Fast så är han tydligen så där väldigt musikintresserad och har spelat trummor i band och sånt. Men ändå! Jag har knappt hört någon norsk artist, och bara sett en enda norsk film ever typ.

Sverige rules! ;-)



Bara ytterligare en trevlig bild från ytterligare en trevlig Tynset-tur. Måste ju klämma in dom någonstans! :)

Kommentarer
Postat av: Anders

Sverige rules? Kanske, kanske inte. Vi ær i førmodligen værldens rikaste land. Dom producerar olja varje dag før 2mln140usd6sek/usd= 2mdr sek på ett ungefær VARJE DAG.



Norge har gott om pengar att betala oss vårdanstællda med! ;)

2008-07-10 @ 12:41:25
Postat av: Tessy

Haha! Okej, dom har stålarna. Men vi har kulturen - som dom betalar för!



--> We rule! :D

2008-07-10 @ 16:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0