Inlägg och upplägg!

Så var det kanske dags att fylla sidan med något mer konkret, något informativt om mitt liv i Tynset liksom. Och hur jag hamnade här.

All righty... Synnerligen kortfattat skulle man kunna säga att jag skrev in mig på det norska bemanningsföretaget Konstali Helsenors hemsida i våras. Just när sommarlovet börjat fick jag ett trevligt brev från en urtrevlig person på Helsenor, där jag tillfrågades om jag var intresserad av att jobba i Tynset under sommaren. Det var jag förstås!

Sagt och gjort så tog jag ett plan den 29/6 från Kastrup till Gardemoen. Några timmar med tåg senare var jag på plats i Tynset, i en röd stuga tillsammans med två andra svenska läkarstudenter.

Och på den vägen är det!

Eftersom jag inte haft den här sidan redan från början här, tror jag att jag kommer att plocka lite bitar ur de brev jag skrivit till vänner och pojkvän under min första vecka här. (Bara dom delar som handlar om mig och Tynset förstås!) Förhoppningsvis blir det en någorlunda färgglad bild av min tillvaro här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0