Furumoen


En ganska dålig bild på Furumoen men det var den enda jag vågade ta i regnet.


Gick till Tjönnmosenteret idag för att sätta upp mig på tillgänglig-listan för nattvakter. Jag har ju som sagt ledigt i en vecka, till och med måndag, vilket känns lite underligt eftersom jag kommit hit för att dom behöver någon som jobbar. Men jag klagar egentligen inte, för bättre avkoppling är det nog svårt att få än här där man inte har så särdeles mycket att göra, och ännu mindre något ansträngande som måste utföras.

Hade tur (eller otur om man tänker på den strålande sol vi har idag) för dom behövde faktiskt hjälp imorgon på det andra vårdhemmet som finns här i Tynset - Furumoen. Tyvärr är det inte nattvakt, utan kvällsvakt - vilket innebär att jag börjar 15.15 och slutar 22.30. (Jag gillar ju dom lugna och mysiga nätterna på Tjönnmosenteret.) Men morgondagens pass innebär också att jag får jobba idag för att bli upplärd. Så det blir i alla fall pengar av det, även om hela min inplanerade soldag försvann lite snopet. Men pengar är niiice, yes!

Lägger upp en bild på Furumoen inatt skulle jag tro. Blir en kvällstur efter jobb!
Ha de!

Kommentarer
Postat av: Martin Nilsson

Hej Tessy!!

Kul att hora fran dig! hoppas du har det bast! Norge ar sa sjukt vackert!!

Sag nyss att du hade en blogg pa puttes blogg, har med andra ord tagit mig igenom lite mer an halften, shit vad han skriver! :P laste typ hans forsta tva dagar sen glomde jag bort det i och med att jag hade sa mycket att gora, men nu borjar jag beta av :D mycket kul som hander honom, kul att se, jag hinner bara njuta av dina bilder nu men kanske far tid att lasa lite om ett par dagar, vill garna se hur du har det ;) nu vill holm ata dock xD kram kram, ha det jattebra!!! <3<3

2008-07-14 @ 13:07:08
URL: http://getromannen.blogg.se/
Postat av: Godfather

Hej Therese

Har tatt mig tid o kolla läget, det går lite lättare med dina inlägg! Ser fantastiskt ut i Tynset, men jag noterade att det var ca 750km till Larvik. Så någon stop-over när vi hälsar på Alexandra lär inte komma på tal! Jag hoppas du har det fortsatt gott o trevligt med baggarna.

Ha dé

2008-07-14 @ 14:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0