Första dagen på riktigt, riktigt.


Vardagsrum med TVn som förstås tog ledigt över EM-finalen. Snälla stugvärden fixade dock det dagen efter.

Nyss var en av stugvärdarna här. Vår värme har gått crazy, så det ska komma någon att fixa det senare. Stugvärden hjälpte iaf mig att få igång mitt trådlösa internet - yaaay! Nu är bara mitt Office-problem kvar, men det har jag några uppstartsgånger till på mig att kämpa med, så det går nog. Dessutom fusklöser jag det genom att bara stänga ner skärmen när jag stänger datorn - då blir det ju ingen nyuppstart av word varje gång jag startar det. Känner mig som en microsoft-rebell! ;)
 
Idag är en ny dag, och jag är väldigt mycket mer optimistisk efter en någorlunda god natts sömn. Jag har varit på sjukhemmet idag, och alla där var väldigt trevliga. Fick en rundvandring av R, chefen. Det är en ganska stort hem, och väldigt nybyggt och fint. Där finns typ 3 demensavdelningar, 2 vårdavdelningar och sedan finns det omsorgsboliger där patienterna bor i små lägenheter (inte bara rum). De sistnämnda får nog ungefär lika mycket vård som de på vårdavdelningen, men lägenheterna är större så att par kan bo där eller anhöriga sova över. Och så finns det en rehabavdelning, med både vanliga patientvårdrum och grupprum där äldre som bor kvar hemma kan komma och fika och prata och aktiveras. Väldigt mysigt faktiskt. Nä, det verkar vara ett toppenplace, mycket finare än de flesta sjukhem hemma skulle jag tro.

 
Tjönnmosenteret! Byggt 2002 om jag inte missminner mig.

Jag kommer att gå nattpass hela månaden, vilket jag är skitnöjd med! Istället för att jobba 6-timmars dagpass varje dag  så jobbar jag nu 22.15 till 07.30 varje natt. Fast nästa vecka har faktiskt nästan inget pass, och som M sa: Man kan ju inte vara här en vecka utan att göra något! Hon ville åka hem den här veckan (som hon har ledig på motsvarande sätt). :) 
 
Dock blir det en småtuff start. Har ju inatt just vänt rätt på dygnet (efter mina 1½ tim sömn igår natt). Men nu får jag försöka lägga mig vid fem-tiden för att få lite sömn innan jag börjar jobba ikväll. Sen slutar jag ju imorgon bitti, för att sedan gå utbildning i medicinrutiner kl 14 - 16, och sedan jobba kl 22 igen imorgon kväll. Sen är jag dock ledig två dagar. Vad jag ska göra då vet jag inte. Hoppas jag får fler pass.
 

Tjönnmosentret på personalentré-sidan. Längs med hela vån 2 här ligger vårdavdelningarna jag jobbar på!

Annars om dagarna ska jag försöka gå rejäla promenader och laga mat, läsa och hänga på nätet. Önskar att jag hade fått med mig mina pluggpärmar också, det hade varit perfekt tid att plugga nu. Har varit runt lite mer i Tynset idag när jag handlade frukost. Tänkte försöka hinna med en promenix idag och ta med kameran. Här verkar vara väldigt fint. Är 400-något meter ovan havet så molnen (som är här hela tiden) hänger väldigt lågt vilket är väldigt vackert, fast iofs medför att det småregnar mest hela tiden. :) Tristast av allt är myggen här. Jag kommer att vara en fullfjädrad massmördare när vi ses nästa gång. Har redan haft ihjäl ett gäng, men det finns en aldrig sinande källa av dom. Kan dock stolt säga att det står typ 7-0 till mig, för jag har inte fått ett endaste bett! :-D


Köket i stuen. Stort och ganska cosy, även om det inte framgår så bra av bilden. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0