Det kan alltid bli värre!

Jag vet inte om jag gnällt något över den sängspjäla som varje gång jag lagt mig och/eller vänt mig i min säng har ramlat ner på golvet med buller och bång? Nåväl - hur som haver så har jag fullständigt gett upp hoppet om den spjälan, och istället försökt öva mig i positivt tänkande: "Nej, det är bara bra att jag har ett hål där, då blir det mer rum för rumpan!"

Men man ska veta att det aldrig är försent - det kan alltid bli värre! :-D


Så här i nattetider skulle stackars C gå och lägga sig. Också hon har tidigare haft problem med någon enstaka spjäla som faller ur sängen. Men jag tror inte att hon i sina vildaste drömmar hade kunnat föreställa sig med vilket BRAK precis hela hennes säng skulle rasa samman då gaveln plötsligt gav vika vid sänggående!

Vad göra? - Tja. Det stod ju ändå en tom säng i rummet bredvid, den plockade vi åt oss istället. Efter mycket meck fick vi flyttat den kraschade sängen till det tomma rummet, och den som fick oss att se en ny gryning (hoho! ;)) stod på plats i C:s rum.

Bara en kort stund senare hörde jag emellertid mer bråk (norska för oväsen). Men den här gången var det visst bara en spjäla.


Och historien går vidare... :)


En säng som (förhoppningsvis) sett bättre dagar. :) 

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej Therese! Vilken fin sida du har! Visst är det roligt att blogga! Alla naturbilder är ju helt underbara, fanns sängen ser väldigt omysig ut. Är det inte skönare att bara lägga en madrass på golvet?



Själv är jag just nu sjuk och ligger och lider för att jag inte pallar gå ut i solen. Det är skit;-(



Ser fram emot att du ska hinna läsa mer, lova att du läser den senaste versionen jag skickade.



Kramar Frida

Postat av: Tessy

Tack så massor och tack detsamma! :) Ja, det är faktiskt himla kul att blogga, särskilt när man är så långt ifrån alla man vill kunna kommunicera med!



Tja, sängen är inte så illa som den ser ut ändå. Men den är onekligen lite humor, och du har säkerligen rätt i att det inte skulle bli sämre med madrass på golvet. :)



Men stackars, stackars Fritte! Hoppas verkligen att du snabbt blir kry igen!!



Ja, jag ska verkligen läsaläsaläsa!! Just nu är jag i solen och då går det inte att läsa på datorn, men när jag bränt mig går jag in, och då blir det en Storm(ig)natt! :)

2008-07-10 @ 16:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0