Resan

Skriver brev och läser, med fötterna på väskorna. Aaah!
Datorn i knät, tassarna på bagagevagnen.

Nu sitter jag på Gardemoen med datorn i knät och tassarna på bagagevagnen - aaah! Började nyss läsa Fridas nya bok som hon mejlade runt till gänget för att höra vad folk tycker och korrekturläsa. Jag var lite orolig för att jag inte skulle gilla den alls, men alltså - jag är helt fast! Den är faktiskt jättespännande, man sugs in i den fortare än kvickt! Hon är så kool, Frida!!


Annars då? Jodå, för att ha sovit si sådär 1½ timme så mår jag prima, tackar som frågar! ;) Fast det var lite småvirrigt att vakna. Och oj vad jag önskar att jag hade haft Wii-kontrollerna. Jag hade nämligen världens panik över att väskorna skulle väga för mycket. Det slutade med att jag slängde ut massor med massor (typ) av grejor i sista minuten. Väl vid invägningen på bagage-inlämningen visade det sig att jag till och med hade ett kg till godo på stora väskan, och handbagaget tittade dom inte ens på. Fast mest irriterande var det att se att om fullständigt struntade i om vikten översteg 20 kg, det var bara de enskilda väskor som vägde massor som dom påtalade att de behövde packas om (det var alltså inte den sammanlagda vikten dom brydde sig om). Hade jag vetat det så hade jag hunnit med att äta frukost imorse om man säger så. :)


Just lämnat flyget
Precis avstigen från flyget, med utsikt ut över Gardemoens landningsbanor.

Som det var nu så har jag hittills ätit en panini med kyckling (insåg inte förrän någon timme efter inköp att jag var i Danmark och hade beställt kyckling, och då var jag för snål för att låta 51 svenska kronor gå till spillo) och bacon. Men den var skitgod och jag har inget skitbehov än så länge. ;) Herregud vilken röra det var på Kastrup förresten! Inte så konstigt att miljoner människor sprang omkring och såg synnerligen förvirrade ut, informationen kring hur man skulle göra var ju nästan obefintlig. Tack gode någon för att det fanns urtrevliga och hjälpsamma informatörer till hands! Jag var minst sagt nöjd med att jag kommit i så god tid, även om det såhär i backspegeln var lite kryddat. Satt och segade bort någon timme, och sölade rätt bra på hela vägen fram till gaten också.

Flygturen flöt på fint. Tror att jag lyckades få en mycket avlägsen skymt över Hittarp också, eller inbillar mig det nöjt i alla fall. :) Fick ju fönsterplace! Nä, resan so far har gått jättebra. Surt att behöva lägga ut 505 av mina få norska pengar på den kommande tågfärden, tänkte inte på det... Fast jag tror ändå att det kommer att sluta bra med pengarna. Visst är priserna här på flygplatsen lite kryddade, såg tex en korvmeny för 69 norska och en enkel fransk hot dog för 40 norska. Men på flygplatser är det ju alltid kryddpriser. Det enda trista med dom är att min mage börjar tycka att min dubbelnougat (busted! :)), som alltså är det andra jag äter idag, är otillräckligt. Jaja, man kan ju alltid göra en Pada och ignorera det. :P


Gardemoen - nice ställe faktiskt.


Haha, när jag ser tillbaka på det här brevet ser jag att det enda jag skrivit om är vikt, mat och pengar.  Denna dagen skiljer sig inte mycket från andra dagar med andra ord. ;)


Måste förresten hålla med om att SAS är najs, särskilt om man jämför  med charter och Ryan air. Vi blev iofs inte bjussade på  någon dricka och några mackor, men vi fick iaf sno åt oss dagstidningar allt vad vi orkade innan vi gick på planet! Jag drog åt mig en expressen och en Herald Tribune (som tydligen är den internationella utgåvan av New York Times), men hann inte mer än halvvägs i expressen innan vi var framme i Oslo. Men gratis är gott! 


Gardemoens tågstation just nedanför mig, varifrån jag sedermera tog tåget. Också väldigt fräscht!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0