2/7 efter två oppläringsnätter


Såhär ser det ut på kvällen längs vägen mot Tjönnmosenteret. Den utsikten kan man ju leva med.


Kommer just från min andra nattvakt. Den har varit grei (okej), nej den har varit great! :)
 
Jag har bytat bleije, gett paria-inhalationer, tömt urinflaskor, läst journaler, gett mediciner, snuet patienter (vänt på dom - norska är fantastiskt! :-D) lärt mig hur man ändrar på en O2-maskin, mutat en gammal man med mackor för att få honom i säng igen, upplevt Tynset by night med min personlige guide Ola i hjemmesykepleie-bilen på bolig-runda i rally-fart. Och spelat minröj och glott på TV förstås! ;-)
 
Och på något magiskt vis har alla norrmän börjat tala begripligare idag, haha! Tanterna och gubbarna lyckades minsann förstå mig också - undrar om Guds straff för Babels torn börjat avta? :-)


Kort sagt så stortrivs jag på sjukhemmet med dom som jag varit där med hittills. Gick bredvid Ola igen. Han är den enda sykepleiern där och hade sett till att byta avdelning så att jag fick lära mig något nytt. Hanär jättetrevlig och lätt att vara med. Dom andra är också toppen, men jag har inte fått chansen att prata jättemycket med dom än. Men det kommer! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0